Optimalizácia webu Seolight je dnes o čosi iná. Kým v minulosti, bol kladený dôraz na takzvanú SEO On-Page, dnes je to skôr Off-Page SEO. Aj preto, môžeme povedať, že dnešné internetové vyhľadávače sú o čosi chytrejšie. Na jednej strane ich len tak ľahko neobalamutíte, no na druhej, vám v niečom i uľahčujú prácu.Osoba ťukajúca do klávesnice, okolo ktorej sú nápisy ako „prečo, kde ako“, atď..jpg
 
Vaše stránky prečítajú aj bez pomoci
 
Pod slovíčkom meta dáta, rozumieme rôzne pomôcky, na základe ktorých Google, ale samozrejme i iné vyhľadávače, dokážu rozpoznať, čo sa na danom webe nachádza. Respektíve, takto to bolo v minulosti. Medzi najznámejšie meta nástroje patria napríklad tagy, teda akési jednoslovné značky, ktorými trefne opíšete daný obsah. Ak napíšete napríklad článok o nových Adidas botaskách, tagy budú nasledovné : # botasky, #topánky, #šport, #adidas, #beh a tak ďalej.
 
Ďalšie nástroje, vďaka ktorým vyhľadávač rozpozná obsah na stránke:

  • Title ( nadpis )
  • Keywords ( kľúčové slová )
  • Description ( popis )
  • Alt tag ( popis obrázka )

 
Nemôžete nimi nič pokaziť
 
Dnes sú ale vyhľadávače omnoho rozumnejšie. V podstate, vedia rozoznať obsah jednotlivých stránok aj bez týchto dát. Ak sa ich na svojom webe aj napriek tomu rozhodnete používať, nemáte čo pokaziť. Na druhej strane, v tejto otázke nemajú jasno ani odborníci. Niektorí tvrdia, že čím viac informácií poskytnete vyhľadávačom, tým lepšie dekódujú daný obsah. Iní zas tvrdia, že ide naozaj o prežitok. Vo všeobecnosti však môžeme povedať, že nikto nevie s istotou určiť, ako presne fungujú algoritmy jednotlivých vyhľadávačov.adwords.jpg
 
Niektoré zo spomínaných nástrojov, sú aj dnes považované za hodnotné. Dá sa povedať, že asi najviac odborníkov bude súhlasiť s tým, že nie je na škodu používať správne nadpisy. Podobné je to aj s kľúčovými slovami, aj keď niektorí tvrdia, že dnes už nie sú až tak podstatné. Čo sa description, teda popisov týka, asi neexistuje ani jedná zhodná odpoveď o ich reálnom význame.